П`ятниця 26.04.2024   07:32                            
Вітаю Вас, Гість

Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 43
Статистика
Rambler's Top100 Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Документація бібліотеки » Інша

Анкета бібліотеки

АНКЕТА

1.     Назва навчального закладу    Прелесненська ЗОШ І-ІІІст

Директор закладу (ПІБ)                     Бондаренко Л

Завідувач бібліотеки (ПІБ)                 Бєліч  Н.І.

2.     Адреса  Донецька обл., Словянський р-н, с. Прелесне,вул. Шкільна,2

3.     Тел.                 0626     63-95-45   

4.                  

5.      

6.    Сайт  бібліотеки  e-mail http://edulibr.ucoz.ru

7. Склад бібліотечного фонду

Ø науково – методична література –3834

Ø художня література –5884

Ø навчальна література –5883

Ø довідкова література –1238

Ø медіа ресурси – 11

8. Склад ДБА

Ø каталоги – систематичний, абетковий

Ø картотеки-  підручників, надходження періодичних видань, довідково-інформаційна картотека для вчителів, картотека сайтів бібліотек

9. Напрямки  роботи бібліотеки  

Мета  :

Ø   формування інформаційно-бібліографічної культури учнів шляхом проведення бібліотечно-бібліографічних занять;

Ø  вивчення, формування та задоволення читацьких потреб у книгах та інформації;

Ø  пропаганда літератури шляхом проведення масових заходів спільно з педагогічним колективом;

Ø  співпраця шкільної бібліотеки з педагогічним колективом;

Ø   організація книжкових фондів, каталогів;

Ø   робота з фондом підручників;

Ø підвищення професіонального рівня бібліотекаря

Задачі :

Ø  надання допомоги в навчально-виховному процесі;

Ø  виховання людини нової генерації;

Ø  виховання культури читання;

Ø  формування у молодого покоління гуманістичних, екологічних цінностей;

Ø  прищеплювання любові до Батьківщини й рідної мови;

Ø    навчання спілкуванню.

 

Професійне кредо бібліотекаря:

 Людина – це підсумок прочитаного. Дитина, яка свого часу не зустрілася з доброю книгою, не стане в майбутньому особистістю (М. Слабошпицький)

Так, я книгар. Не лікар, не аптекар,

Не інженер і не банкір…

Я більше: я бібліотекар!

На заздрість всім, всьому наперекір!

Бо посудіть: хіба ще є багатство

Таке неоціненне, як моє?

 

Творче кредо. Прийшовши працювати у шкільну бібліотеку, я поставила собі за мету зро­бити все можливе, щоб мої читачі дружили з кни­гою, щоб із книги, як із найчистішого джерела, черпали знання і почуття гарячої любові до своєї Вітчизни, свого народу, щоб з непідробним інтере­сом входили у широкий і багатогранний світ, який відкриває книга, жили за давно встановле­ним мудрим законом істинної культури: ні дня без читання!

10. Історія бібліотеки

Прелеснянська загальноосвітня школа та бібліотека має велику і цікаву історію і зв’язана вона з історією села.

У 1923 році в Прелесному створили пункт лікнепу, бо половина селян були неграмотні. У 1925 році початкову школу реорганізовано в семирічну.  Саме в цей період була організована шкільна бібліотека і з 1930 року бібліотекарем школи була Юрчук Г.В. Працювала вона в шкільній бібліотеці  до 1958 року. Бібліотекарем школи з 1958р. по 1959 р. була Яковенко В.І., а з 1959 по 1962р. – Рашкевич З.І.

Сучасне шкільне приміщення було споруджено у 1963 р. Бібліотекарем школи на той час працювала Лисак Т.І., яка була хозяйкою шкільної бібліотеки з 1962р. по 1997 р. З 1983 р. вона була розміщена у приміщенні  ізостудії, яке знаходиться рядом з школою. Саме на той час вона зросла матеріально, було завезено нові стелажі, столи, а головне поповнився бібліотечний фонд.

11. Досягнення бібліотеки

Всі учні школи – читачі бібліотеки, приймають активну участь у шкільних та районних заходах, конкурсах

12. Перспективи розвитку бібліотеки

Бібліотека  бере на себе відповідальність за підготовку читачів до майбутніх змін у суспільстві, надаючи їм різні інформаційні можливості та навчаючи їх сучасним технологіям отримання знань. Вона робить свій внесок у формування людини нового типу, стимулюючи аналітичні здібності,  допомагаючи людям осмислено оперувати різними міждисциплінарними знаннями з метою вирішення нових нестандартних проблем.

Наукова бібліотека повинна забезпечувати надзвичайно високий рівень надання громадянам інформації за допомогою інформаційно- комунікаційних технологій, якими можна користуватися у будь-який час, має стимулювати вироблення нових знань, надаючи новій генерації вчених і творчих особистостей найбільш вагомі інтелектуальні активи  для створення економіки знань, що виходить на перший план суспільного життя.

 Користувач розглядається як центральна фігура у бібліотеці, тому основним завданням у створенні нової системи обслуговування є підвищення якості, ефективності та швидкості обслуговування користувача на всіх стадіях: від запису в бібліотеку до здобуття необхідної інформації.

В перспективі розвитку бібліотеки  впровадження автоматизованої бібліотечно-інформаційної системи (АБІС), комплексу автоматизованих програмно- керованих програм, доступ до електронних версій літератури,  створенням більш комфортних умов роботи бібліотекаря та читачів.

 

13. Модель бібліотеки майбутнього – електронної бібліотеки

Внутрішня організація бібліотеки ХХІ століття має бути такою, щоб жодна людина не могла засумніватися у тому, що це справжній інтелект-центр, уся діяльність якого спільно з навчальними і культурними закладами спрямована на розвиток у людей нових здібностей, спроможних засвоїти якісно нову форму інформації – гармонізовані знання.

Науково-інформаційна діяльність бібліотеки ХХІ століття буде переважно будуватися на виділенні зі сховищ даних нових знань, що в явному вигляді в них не містяться, а це потребує перерозподілу функцій всередині бібліотеки для проведення великої аналітичної роботи і спрямування зусиль колективу на генерування нової інформації.  Суспільство знань вимагає від усіх інституцій орієнтування на наукоємні технології. Стосовно бібліотек така ідеологема потребує визначення стратегічним напрямом розвитку в них інтелектуальних інформаційних технологій, оскільки завданням сучасної бібліотеки  є створення орієнтованих на користувача сервісів, в основі яких лежать нові технології.

Це надзвичайно висока місія бібліотеки, оскільки масове виробництво знань з використанням  інформаційно-комунікативних технологій потребує постійного, щоденного вдосконалення організації роботи бібліотек на такому рівні, який би дозволив їм разом з науковими і соціальними інститутами забезпечити підготовку високоякісного людського капіталу до суспільства знань, головною метою якого має бути  забезпечення високої якості і безпеки життя кожної людини.

Бібліотеки відіграють ключову роль у розвитку інформаційного суспільства, оскільки вони мають досвід в організації світового знання, його збереження і надання доступу до нього. Бібліотекарі знаходять засоби переведення цього знання у цифрову форму і реалізують таку задачу спільно з партнерами. Бібліотеки  є шлюзами до знання і культури, надаючи доступ до інформації, ідей і творчих робіт у різних формах. Нові технології дозволяють знанням виходити за межі бібліотек. Але без бібліотекарів – хранителів світової пам’яті – ці технології безпорадні.  

В епоху високошвидкісних комунікацій бібліотека повинна своєчасно адаптуватися і надавати свої інформаційні сервіси. Але бібліотека має бути також  місцем відпочинку і розслаблення.

Сучасний читач – це читач, який володіє інформаційними технологіями, працює з тематичними електронними бібліотеками і цифровими архівами. Наукова бібліотека стає частиною „електронного робочого столу” науковців і студентів. Читача сьогодні цікавлять читальні зали і абонементи, що забезпечують повний спектр послуг традиційної наукової бібліотеки минулого  століття і комфортне інформаційне середовище для роботи з науково-технічною інформацією. Бібліотека ХХІ століття створює цифрові депозитарії для збереження текстів і даних досліджень,  надає доступ науковим співтовариствам для пошуку рішень проблеми майбутнього цивілізації. Розвиток інформаційних послуг у бібліотеках розглядається як важливий момент для поліпшення життя людей в усьому світі.

Швидкий доступ до наявної літератури, забезпечення збереження  інформації, мережевих сервісів з якісним доступом користувачів до ресурсів, надійні системи передання даних, доступ до електронних версій літератури, підтримання в приміщеннях книгосховищ таких кліматичних умов, що відповідають нормам, здійснення контролю доступу до приміщень бібліотеки, відео моніторингу читальних залів  та інших  важливих приміщень об’єкта з єдиного пульта, побудова сучасної повнофункціональної системи пожежогасіння у книгосховищах – все це складові частини технічно оснащеної бібліотеки ХХІ століття, спроможної впливати на розвиток суспільства.

14. Перлини бібліотечної роботи

Ø  моніторинг читацьких інтересів;

Ø інформ-коктейлі  «Події та літературні ювілеї місяця»;

Ø  акція "Підтримай бібліотеку – подаруй книгу”

Ø виставки-запитання, виставки-презентації, виставка-рекомендація "Прочитайте - це цікаво";

Ø буккросінг- процес звільнення книг;

Ø читацький  мережевий марафон "Прочитай сам - порадь товаришу;"

Ø казкотерапія;

Ø поетична свічка "Зорій довіку поміж нас", присвячена Лесі Українці

 

 

 

 

 

Категорія: Інша | Додав: Admin (10.11.2013)
Переглядів: 1959 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Укркосметика
Партнери

Copyright MyCorp © 2024