Попереднє завдання
За 2 тижні до свята дається домашнє завдання:
-
інсценізація твору;
-
назви команд, їх захист;
-
придумати питання командам суперників (за "Читанкою” 4 кл.);
-
підібрати загадки до казок та оповідань;
-
підібрати приказки та прислів’я про книгу.
Програма змагання
- Куди ви потрапили, прочитайте?
КЛБ В.С.Л.Х і Н.Ч.Т.Н.Х
І. Конкурс: привітання, захист назви команд
(для капітанів)
ІІ. Літературна вікторина
(розминка)
-
Яке справжнє ім’я та прізвище Остапа Вишні? (Павло Михайлович Губенко.)
-
Назвіть псевдонім письменниці Лариси Петрівни Косач. (Леся Українка.)
-
Яка біда спіткала людей, коли розгнівався бог Ягве? (Люди перестали розуміти один одного.)
-
Чому людина не знає, доки живе? (Щоб сумлінно працювати й постійно дбати про свою сім’ю.)
-
Скільки родичів було у гарбуза? Назвіть їх. (7: диня, огірочки, морквиця, буряки, бараболя, квасоля, біб.)
-
Скільки разів змінювали дату святкування Нового року? Хто запропонував святкувати Новий рік у січні? (4 рази, Петро І у 1700р.)
-
Яке оповідання називають легендою?
-
Які бувають казки?
-
Як у давнину створювали книги?
-
З чого складається книга?
ІІІ. Аукціон «Прислів’я та приказки про книгу»
(На аукціон виставляється книга-приз. Перемагає той, хто назве більше приказок та прислів’їв про книгу.)
ІV. Конкурс "Хто швидше?”
(для капітанів).
Прочитати слова і виключити зайве:
еплан (пенал) артап (парта)
укарч (ручка) ошдак (дошка)
ингак (книга) еркадй (крейда)
лубяко (яблуко) ілбх (хліб)
V. Відповіді-блискавки
(Домашнє завдання – по два питання для суперників.)
VІ. Конкурс "Хто тут був і що забув?”
(За малюнками, на яких зображені окремі предмети, назвати казкових персонажів, котрим ці предмети належать.)
VІІ. Конкурс "Телефонні розмови”
(Від кожної команди виходять по 2 учні. За 5 хв. вони повинні підготувати діалог між героями творів.)
- Якось зустрілися…
VІІІ. Конкурс акторів
(Домашнє завдання – сценки.)
У перерві між сценками дається завдання глядачам:
-
з математики (віршовані задачі);
-
з української мови (відгадай слово);
-
конкурс "Що це означає?” (Підпиши малюнок.)
ІХ. Поетична сторінка для тат
(Розповісти вірш про зиму.)
Х. Конкурс "Телеграма” для мам
(Прочитати тексти-крученики.)
1 команда
В сілі
тоСяв ражкий недь. гоІр і реСгій шіпли в сіл. ниВо ліси діп лияною. маТ луба ніть. КиЯй візр в сугтому ліглі? аТ ец дура лібка.!
(В лісі)
Стояв жаркий день. Ігор і Сергій пішли в ліс. Вони сіли під ялинкою. Там була тінь. Який звір в густому гіллі? Та це руда білка!
2 команда
В зулі
В зулі саплись рокови. маТ шана ріЗка. роКова ужє косовиту
ватру. реШсть у ріЗки ліба. гоРи в енї левині.О ошстій дигоні амам дей
їдоти ріЗку.
(В лузі)
В лузі паслись корови. Там наша Зірка. Корова жує соковиту траву.
Шерсть у Зірки біла. Роги в неї великі. О шостій годині мама йде доїти
Зірку.
ХІ. Конкурс "Скоромовка”
(на швидкість).
ХІІ. Конкурс "Заперечуйте мені…” (Кожне своє заперечення починайте словами "Вибачте, будь ласка, але це неправда.» Вказати з якого твору подані уривки.)
1 команда
Дідусь узявся корчувати пеньки, бо вони йому заважали. (М. Стеценко. Чого вода солодка.)
2 команда
Людина не знає, доки живе, бо мало читає книжок. (Легенда. Чому людина не знає, доки живе.)
ХІІІ. Розсипанка
Склади і прочитай вірш:
Темно |
гріються |
в воду |
дрімають |
зеленії |
хатки, |
і тихо |
гнуться |
плоду |
і верби |
вже без |
садки |
Який вірш розсипався?
Склади слова і прочитай вірш!
По рецепту |
собі |
на ніс, |
дятел |
трудиться |
окуляри, |
натягнув |
на |
базарі |
полетів |
вибрав |
в ліс |
Який вірш розсипався?
Збери прислів’я
1 |
Тяжко тому жити, |
а один відріж. |
2 |
Зробив діло, |
той багато знає. |
3 |
Сім раз відмір, |
гуляй сміло. |
4 |
Хто багато читає, |
хто не хоче робить. |
З’єднай частини прислів’їв:
1 |
уга шукай, за золото.
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
2. Яка яблунька, а соловей його кінчає.
3. Ластівка день починає, а знайдеш - тримай.
4. Дружба дорожча такі й яблука.
ХІV. Підсумок конкурсу нагородження переможців