Конкурсні матеріали повинні бути оформлені відповідно до вимог,
зазначених у розділі V Положення про Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та
спорту України та Міністерства культури України від 25 січня
2012 року № 61/58, зареєстрованого в Міністерстві юстиції
України 10 лютого 2012 року за № 209/20522.
Матеріали подаються в друкованому та електронному вигляді. Обсяг
матеріалів із додатками має бути оптимальним і не повинен перевищувати 50
сторінок формату А4.
Згідно з номінаціями, зазначеними у додатку 1 цього наказу,
основна робота може бути подана учасником у формі: проекту, опису досвіду роботи,
портфоліо або опису-анотації (презентації) веб-ресурсу.
З метою належного оброблення конкурсних робіт учасників матеріал в
окремих їх структурних частинах (за наявності) слід викладати з урахуванням
нижченаведених рекомендацій.
Зміст викладають на новій сторінці під
заголовком «Зміст» посередині рядка. До змісту включають
усі заголовки (без змін) структурних частин: розділів, підрозділів, пунктів,
підпунктів (якщо вони мають заголовки) і додатків із зазначенням сторінок, на
яких вони розміщені.
Вступ. Обґрунтовується вибір теми,
вказується її актуальність. Коротко висловлюється оцінка стану питання,
формулюється мета і завдання роботи.
Основна частина. При складанні основної частини слід практично
оцінити власний досвід, проаналізувати фактичний матеріал і продумати, як
стисло, логічно та лаконічно його викласти. У процесі написання тексту слід
дотримуватися плану.
Зауважимо, що використання ілюстративного матеріалу та таблиць у
роботі дозволяє стисло та наочно подати результати власного досвіду, у конкретній
і зрозумілій формі, пояснити цифрові дані та взаємозв'язок між ними. Основними
видами ілюстративного матеріалу в роботах можуть бути: схема, діаграма, графік,
фотографія.
Ілюструють роботу, виходячи з певного загального задуму, за
продуманим планом. Кожна ілюстрація має відповідати тексту, а текст –
ілюстрації. Ілюстрації та таблиці необхідно подавати в роботі безпосередньо
після тексту, де вони згадані вперше, або на наступній сторінці. Якщо в тексті
відсутні безпосередні посилання на ілюстративний матеріал, тоді його зручно
розташовувати в додатках.
У процесі аналізу й узагальнення матеріалу слід дотримуватися
наукової етики. Не можна чужі думки видавати за власні. Такі дії підлягають
моральному та юридичному осуду як плагіат. Кожна цитата, кожна авторська думка,
що були використані у тексті роботи, обов’язково мають супроводжуватися
посиланням на джерело.
При цитуванні джерела чи посиланні на нього у тексті роботи
ставляться квадратні дужки, в яких зазначається порядковий номер джерела у
списку використаних джерел та номер сторінки, використаної у роботі, наприклад
[5, 10].
Висновки мають бути продуманими, чіткими, точними та конкретними,
логічно випливати з проведеного аналізу, відповідати поставленим завданням. У
висновках мають бути подані найважливіші теоретичні та практичні результати
власного досвіду. Доцільно у висновках провести оцінку значущості результатів
роботи з точки зору їх впровадження.
Додатки. У додатках містяться допоміжні або додаткові матеріали,
необхідні для повноти сприйняття роботи, кращого розуміння отриманих
результатів. Кожний додаток починається з нового аркуша (сторінки) із вказівкою
в правому верхньому куті слова «Додаток», надрукованого
прописними буквами, і має змістовний заголовок.
Якщо в роботі більше одного додатка, їх нумерують послідовно
арабськими цифрами, наприклад: Додаток 1, Додаток 2 і т.д.
Список використаних джерел містить перелік
книг, статей, різних документів використаних у роботі. У список вносяться
джерела, процитовані у роботі, ті, на які були посилання.
Список використаних джерел може бути поданий одним із таких
способів: в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або назв праць; у
порядку згадування джерел у тексті за наскрізною нумерацією. Відомості про
літературні джерела оформлюються відповідно до вимог державного стандарту з
обов’язковим наведенням назв праць, їх авторів та повних вихідних даних
джерела.
Матеріали в електронному вигляді подаються
на окремому носії.
Носій повинен вміщувати файли, назви яких мають відповідати його
текстовій частині. Не допускається вкладати файли, які не мають взаємозв'язку
зі змістом роботи.
З метою належного оброблення цих матеріалів текстову частину
роботи (з усіма структурними частинами) слід подавати в одному файлі програми
Microsoft Word, шрифт - Times New Roman, кегль - 14, інтервал -1,5.
Презентації подаються тільки в електронному вигляді оптимального
обсягу з зазначенням: найменування конкурсу, номінації, теми, прізвища, ім’я,
по батькові учасника, посади, найменування навчального закладу, міста (села),
області.
Директор Інституту інноваційних
технологій і змісту освіти О. А. Удод
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ начальника
відділу освіти
райдержадміністрації
29.08.2013 № 167
(дата)
Додаток 3
до наказу відділу освіти
райдержадміністрації
29.08.2013 № 167
(дата)
Критерії оцінювання,
за якими визначаються переможці та лауреати
Всеукраїнського
конкурсу «Шкільна бібліотека» у відповідних
номінаціях
1) у номінації «Сучасній школі – сучасну
бібліотеку»:
актуальність та значущість проекту;
якісне забезпечення інформаційно-бібліотечного обслуговування
користувачів;
ефективне використання різноманітних форм і методів, сучасних
технологій;
створення умов для позакласної діяльності учнів та організації
додаткової освіти;
активна участь педагогічного, дитячого колективів у створенні
позитивного іміджу бібліотеки;
позитивне ставлення дітей, педагогів, батьків до бібліотеки;
продуктивність реалізації проекту;
якість викладу матеріалу, його структуризація та відповідність
вимогам оформлення конкурсної роботи;
акуратність та естетичність оформлення, творчий підхід;
участь у професійних громадських організаціях, асоціаціях,
об’єднаннях;
2) у номінації «Шкільна бібліотека - інформаційний
центр навчального закладу»:
якісне забезпечення інформаційно-бібліотечного обслуговування користувачів
бібліотеки;
створення умов для позакласної діяльності учнів та організації
додаткової освіти;
ефективне використання різноманітних форм і методів, сучасних
технологій в роботі бібліотеки з користувачами, формуванні
бібліотечно-інформаційної культури учнів;
практична значущість авторських матеріалів;
якість викладу матеріалу, його структуризація та відповідність
вимогам оформлення конкурсної роботи;
акуратність та естетичність оформлення, творчий підхід;
участь у професійних громадських організаціях, асоціаціях,
об’єднаннях;
3) у номінації «Бібліотечний веб-ресурс»:
а) змістовність контенту веб-ресурсу:
інформаційна наповнюваність (наявність текстових, аудіовізуальних
та інших матеріалів), їх відповідність профілю закладу, потребам навчально-виховного
процесу;
наявність і коректна робота електронних каталогів і забезпечення
доступу до інших каталогів, розміщених на інших веб-ресурсах;
наявність блоку новин;
наявність додаткових бібліотечно-інформаційних сервісів
(віртуальної довідкової служби, електронної доставки документів, віртуальної
читальної зали тощо);
повнота надання інформації про бібліотеку (історія, структура,
послуги, розпорядок роботи, аудиторія, наявність контактної інформації (адреса,
телефон, e-mail);
б) інтерфейс веб-ресурсу:
оригінальність дизайну;
відповідність зовнішнього вигляду та змісту;
грамотність викладеного матеріалу;
в) інтерактивність веб-ресурсу:
частота та регулярність оновлення матеріалу;
реалізація зворотнього зв’язку з користувачами;
реєстрація сайту в соціальних мережах (vk.com, twitter.com,
facebook.com.ua тощо);
г) ергономічність веб-ресурсу:
зрозумілість та легкість запам’ятовування доменного імені;
швидкість завантаження сайту;
зручність навігації;
наявність пошукових функцій та карти ресурсу;
д) технічні показники веб-ресурсу:
наявність реєстрації в найбільших пошукових системах;
популярність веб-ресурсу (наявність лічильників);
сумісність з популярними інтернет-браузерами (Opera, Internet
Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox);
4) у номінації «Методист-порадник»:
актуальність та значущість обраної теми;
повнота та глибина розкриття теми;
цілісність, тематична завершеність представлених матеріалів;
ефективне використання різноманітних форм і методів в роботі,
творчий підхід у використанні традиційних форм роботи;
практична значущість авторських матеріалів;
забезпечення методичної допомоги віддаленим користувачам;
якість викладу матеріалу, його структуризація та відповідність
вимогам оформлення конкурсної роботи;
акуратність та естетичність оформлення, творчий підхід;
участь у професійних громадських організаціях, асоціаціях,
об’єднаннях.
Директор Інституту інноваційних
технологій і змісту освіти О. А. Удод
|