Субота 27.04.2024   18:45                            
Вітаю Вас, Гість

Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 43
Статистика
Rambler's Top100 Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » На допомогу вчителям » Класному керівнику

Матеріали до першого уроку 2013-2014 н.р. для учнів 5 класу

Матеріали до  першого уроку 2013-2014 н.р.

  для учнів 5 класу ,підготовлені творчою групою   вчителів ДБПГ № 150

 

Тема. Рік творчості – кожна дитина Донеччини талановита. 

Мета: познайомити учнів з різними видами творчої діяльності, з поняттями «творчість», «талант», «обдарованість», «здібності»;

            сформувати правильне уявлення про творчу особистість, про можливості кожної дитини для розкриття власних здібностей та уподобань;

        озвивати комунікативну компетентність, логічне мислення, вміння орієнтуватися у ситуації, що склалася;

            виховувати працелюбність, наполегливість, повагу до оточуючих, прагнення розкрити власний творчий потенціал.

 

Словник: творчість, обдарованість, талант, талановитість, здібність, уподобання.

 

Обладнання: карта Донецької області, фотографії та портрети видатних людей Донеччини, презентація до уроку, дидактичний роздатковий матеріал.

 

Інтернет-ресурси: www.1september.ru

                                          www.stranamasterov.ru

                                          www.spusk.com.ua/masterclass 

                                          www.osvita.ua  

Якщо не вірити в самого себе,

неможливо бути талановитим та геніальним.

О. Бальзак

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Вступне слово вчителя

            Доброго дня, діти! Сьогодні у вас перший урок у новому, 2013-2014 навчальному році. Сподіваюсь, цей рік буде сповнений для вас нових досягнень і вражень, оскільки цього року ви – п'ятикласники і для вас школа відкриває двері у велике майбутнє.

ВЕСЕЛИЙ ДЗВІНОК
Вересень. Стежка до школи. 
Дзвонить веселий дзвінок. 
І через луг, через поле 
Сонце спішить на урок.

Промінь лягає на трави, 
Лукам навіє тепла. 
Осінь стрічки золотаві 
В коси дерев заплела.

Пахне прив'яленим цвітом –
З гаю, з городу, з двора. 
Ми попрощалися з літом, 
Ось і до школи пора.

Сміх навкруги розсипає 
Дружна учнівська сім'я. 
Нас біля школи стрічає 
Вчителька рідна моя.

Наче весела родина, 
Знову заходимо в клас. 
Знаєм, що це Батьківщина 
Школу відкрила для нас.


М. Сингаївський 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

            Так, всі ми діти великої країни – України. Та кожен українець любить і шанує край, у якому народився і виріс, своє рідне місто, свою маленьку Батьківщину.

                                               Місто троянд і вугілля,

                                               Місто добрих сердець.

                                               Здогадалися, друзі?

                                               Це місто – наш любий (Донецьк)

            Але сьогодні ми присвятимо наш перший урок не стільки нашому рідному місту і краю, скільки людям, які в ньому проживають та дітям, що стануть талановитим і творчим майбутнім нашої країни. Хто вони, творчі люди? Які вони, талановиті діти? Чи маємо ми змогу всі бути талановитими? Як можемо розвивати свої здібності, щоб розкрити природні таланти? Саме на ці питання і спробуємо знайти відповідь ми на уроці. 

ІV. Робота за темою уроку

            1. Видатні люди Донеччини

Якщо говорити про формування творчої та ініціативної людини, то не можна забувати про видатних людей, які стали відомими та прославили свій край та свою країну саме завдяки своїм здібностям і талантам. Такі люди стають прикладом наполегливості, прагнення досягати своєї життєвої мети. Вони допомагають краще усвідомити, як людина може використати свої природні сили, як може збагатити своє життя, як може стати корисною. 

Розповідь вчителя про видатних людей Донеччини за матеріалами презентації.

 

            2. Творчість, здібності, обдарованість, талант

            Ви постійно чуєте від своїх батьків, вчителів що кожна людина талановита по своєму, що немає такої людини, яка б була не потрібна у цьому житті. І це є абсолютної правдою, оскільки кожен наділений своїми рисами характеру, своїми здібностями, які допомагають досягти нам певних результатів. Хтось любить читати, хтось краще рахує і полюбляє математичні обчислення, хтось малює картини не гірше видатних художників, хтось має гарний голос, хтось грає на музичних інструментах і має бездоганний слух, хтось вміє писати вірші, хтось робить чудові вироби з природного матеріалу і перераховувати здібності, якими може бути наділена людина можна ще досить довго.

Якщо ви добре подумаєте, то обов'язково пригадаєте за собою певні особливості, якими ви володієте краще інших. Це і є ваші здібності, розвиваючі які ви можете досягти певних творчих результатів. І коли ви починаєте робити щось не просто краще, а бездоганно, коли ви починаєте проявляти себе на вищому рівні, ось тоді і кажуть, що у вас талант. Та не обов'язково він буде проявлятися у художньому чи музичному аспекті, не обов'язково ви станете відомим спортсменом чи балетмейстером. Ви можете мати добре серце, чисті помисли, прагнути допомогти іншим, і це наділить вас особливим талантом – талантом чуйної та доброї людини.

А тепер спробуйте розказати, які здібності ви маєте, до якої творчої діяльності ви схиляєтесь? (Розповіді дітей)

 

ТАЛАНТ

Талант — це здібності природні,
Обдарування, справжній хист.
Хоч ти не бачиш їх сьогодні,
Бо ще малий на вік і зріст,
Та є в тобі обдарування,
Вони у кожного з нас є.
Лише потрібне намагання
Знайти в своїй душі своє.

Ну, щось таке, що серцю миле,
Що ти робив би день і ніч.
І був від цього ти на крилах,
Й завжди б летів зорі навстріч.
Це може бути що завгодно:
Малюнок, пісня чи шиття.
Те, що для серденька природно,
На що поклав би ти життя.

          Ти можеш гарно танцювати,
          А чи ростити десь сади,

Плести гачком, вірші складати,
                    Але без діла не сиди.
Талант — це здатність те робити,
Чому тебе ніхто не вчив.
Талант, як сонце щиро світить,
Лише в собі б його відкрив.

Якщо відкриєш дар у себе,
Його відразу розвивай.
Не жди, що прийде манна з неба,
І від безділля не страждай,
А вчись, працюй, трудися в поті,
Щоб дар, талант свій зберегти.
І щогодини будь в роботі,
Щоб краще вміти і змогти.
Тоді талант розквітне щиро
І будеш ти на висоті.
З собою будеш жити в мирі,
Все буде добре у житті.
           Талант — це дар, будь вдячний долі,
           Якщо його знайдеш в собі.
           Тому старанно вчися в школі,
           Будь у постійній боротьбі.

                                                                       Надія Красоткіна

 

            3. 2013рік – Рік дитячої творчості

За словами Оноре де Бальзака, відомого французького письменника, талант – це розвиток природних здібностей. І саме від того, як людина розвиває ці здібності, як проявляє себе залежить її майбутнє.

2013 рік Указом Президента України оголошено Роком дитячої творчості.

-          Як ви гадаєте, з якою метою було видано такий Указ? (Відповіді дітей)

-          Чи хотіли би ви, щоб ваші здібності помітили та відмітили інші? Чому?

-          Що ви будете для цього робити?

-          Як дізнатися, що дитина талановита та має певні здібності, яких немає у інших дітей?

 

4. Тест «Творчі здібності»

Інколи для того, щоб відповісти на деякі досить складні запитання найпростіше, що можна зробити – це пройти нескладний тест. Саме це я і пропоную вам зараз зробити. Прошу лише пам'ятати, що результати тесту не дають стовідсоткових результатів і не можуть вважатися однозначним результатом, оскільки все залежить від вас і тільки ви творці своєї долі.

 Діагностичний тест «Здібності учня»

Учням, з якими здійснюється робота щодо виявлення здібностей, роздають розкреслені контрольні аркуші з номерами запитань, поруч з якими школяреві потрібно написати знак «+», якщо відповідь позитивна, і знак «—» при негативній відповіді. Зміст запитань зачитує педагог. 

Контрольний аркуш

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

17

 

18

 

19

 

20

 

21

 

22

 

23

 

24

 

25

 

26

 

27

 

28

 

29

 

30

 

31

 

32

 

33

 

34

 

35

 

36

 

37

 

38

 

39

 

40

 

41

 

42

 

43

 

44

 

45

 

 

Зміст запитань:  

- Чи правда, що в дитинстві ви любили:

1. Довго гратися в рухливі ігри?

2. Придумувати ігри і верховодити в них?

3. Грати в шашки та шахи?

4. Ламати іграшки, щоб побачити, що в них усередині?

5. Читати вірші, співати пісні?

6. Розмовляти з незнайомцями чи ставити запитання?

7. Слухати музику та ритмічно танцювати під неї?

8. Малювати чи спостерігати, як малюють інші?

9. Слухати чи вигадувати казки або якісь історії?

 

 - Чи подобається тобі зараз:

 10. Займатися на уроках фізичної культури чи в спортивній школі або секції?

11. Добровільно брати на себе обов’язки організатора справи?

12. Допомагати товаришам розв’язувати математичні задачі?

13. Читати про відомі відкриття та винаходи?

14. Брати участь у художній самодіяльності?

15. Допомагати іншим людям розв’язувати їхні проблеми?

16. Читати чи дізнаватися щось нове про мистецтво?

17. Займатися в художній студії, гуртках естетичного спрямування?

18. Писати твори на вільну тему?

 

- Чи отримуєш ти особливе задоволення:

19. Від участі та боротьби в спортивних змаганнях?

20. Від свого вміння розставити людей, розподілити роботу?

21. Від вирішення складних математичних задач?

22. Від ремонту якихось посильних тобі речей?

23. Від гри на сцені (відповіді біля дошки)?

24. Від спілкування з людьми?

25. Від знайомства з новими музичними інструментами, музичними творами?

26. Від відвідування художньої виставки?

27. Від розповіді про якусь подію, прочитане чи побачене?

 

 - Чи часто тебе тягне:

28. До тривалих фізичних занять?

29. До справ у групах, що потребують твоєї ініціативи або наполегливості?

30. До розгадування математичних шарад?

31. До виготовлення якихось виробів (моделей)?

32. Брати участь у постановці спектаклів?

33. Допомагати людям, співчувати їм?

34. Пограти на музичному інструменті?

35. Малювати фарбами або олівцями?

36. Писати вірші, прозу чи просто вести щоденник?

 

- Чи любиш ти тривалий час:

37. Займатися спортом або фізичною працею?

38. Енергійно працювати разом з іншими?

39. Займатися кресленням або шашковими комбінаціями?

40. Розбиратися в механізмах, приладах?

41. Турбуватися про молодших, слабких або хворих людей?

42. Думати про долю людей, героїв книжок, які сподобалися?

43. Виконувати музичні п’єси?

44. Малювати, ліпити, фантазуючи при цьому?

45. Готуватися до виступу, повідомлення, твору?

 

Кожен стовпчик по вертикалі характеризує один з напрямів у розвитку здібностей особистості:

 І - фізичні (спортивні) - 1, 10, 19,28,37.

ІІ – організаційні - 2, 11, 20, 29, 38.

III -  математичні - 3, 12, 21,30, 39.

IV -  конструкторсько-технічні - 4, 13, 22, 31, 40.

V -  артистичні - 5, 14, 23, 32,41.

VI - комунікативні - 6, 15, 24, 33, 42.

VII - музичні - 7, 16, 25, 34,43.

VIII    - художньо-мистецькі - 8, 17, 26,35,44.

IX - філологічні - 9, 18, 27, 36, 45.

Під час обробки даних підраховують суму позитивних  відповідей у кожному стовпчику.

 

5. Слайд-презентація «Види творчої діяльності»

Отже, всі ви мали змогу зараз переконатися в тому, що кожен з вас володіє певними здібностями, що можуть бути корисними у житті. Саме ці здібності допоможуть вам обрати той вид творчої діяльності, в якому ви зможете реалізувати себе, свій вільний час. Видів творчої діяльності досить багато, а оскільки ми постійно захоплюємось чимось новим, з'являються нові технології, розширюється і список творчих видів діяльності людини. 

Показ презентації 

V. Підсумки уроку

             - Чи можете ви сказати зараз, що кожна дитина Донеччини – талановита? Чому ви так думаєте?

            Так, ми можемо з упевненістю сказати, що всі діти нашого краю талановиті і обдаровані, оскільки всі мають здібності, хист з певного виду творчої діяльності.

А в нашій Донецькій гімназії працює школа «Дивосвіт», в якій діти можуть не лише займатися  улюбленою справою, але і розвивати свої здібності. Більшість гуртків і секцій школи «Дивосвіт» працюють в такому режимі, що вам зручно буде їх відвідувати, і в той же час ви зможете урізноманітнити час вашого дозвілля. Учні, що відвідують гуртки, показують результати своєї діяльності не лише на шкільних святах, вони також представляють нашу гімназію на районному, міському рівнях. Отже, якщо ви вирішили, що ваші творчі здібності, ваш талант у певній галузі не мають пропасти даремно, обов'язково оберіть гурток, який би вам хотілося відвідувати.

Пам'ятайте, всі ви – маленькі таланти, що мають з часом прославити не лише свій край, а і свою країну.

 

Талант співати і талант творити,
Це для людини — божий дар!
Талант безмежно світ любити
Й життєвий витримать удар...


Комусь дається він відразу,
Не треба й ритися в собі.
Із розумом й красою разом,
Комусь — у довгій боротьбі.


Але з талантом світло жити,
І легко по землі іти.
Талант нічим не замінити
Тож вмій його ти зберегти!

Категорія: Класному керівнику | Додав: Admin (04.08.2013)
Переглядів: 1106 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Укркосметика
Партнери

Copyright MyCorp © 2024