Мета:
- поглибити знання учнів про Україну, її національні символи;
- збагатити знання учнів про рідний край, про найяскравіші міста
Донеччини, про славетних , творчих людей рідного міста та області;
- розвивати мовлення учнів, творчу уяву;
- виховувати патріотичні почуття приналежності до українського
народу; почуття любові до своєї землі; любов до рідного краю, пошану до
трудівників Донбасу;
- ознайомити з дитячими творчими колективами Донеччини та обдарованими дітьми рідного краю.
Обладнання: символи України; фотовиставка найяскравіших міст Донеччини; мультимедійна презентація «Моя творчість тобі, рідний краю”.
Форма заняття: бесіда з використанням інтерактивних технологій (гра-подорож, колективна робота).
І. Організаційний момент.
Вірші від першокласників: (слайд 3)
1 учень:
Мерщій дзвени, дзвінок, Ми тебе зачекалися. Адже на перший наш урок Рік ми всі збиралися.
2 учень:
Маю зошит, маю книжку, Он лежать вони на ліжку. Маю читанку й буквар, Значить, справжній я школяр.
3 учениця: Хоча бігаю, як вітер, Та вже знаю кілька літер. Їх навчилась від татуся, Решту в школі я навчуся.
4 учениця: Залишайся вдома, лялько! Хоч мені тебе і жалко, Ти іще не підросла – І для школи ще мала.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель:(слайд 4)
Добрий день, мої милі діти.
Ви сьогодні вже учні у нас.
Будемо вчитись, дружити, радіти
Й називатися 1-А клас.
Ми на порозі в захоплюючу країну Знань. Сьогодні у нас
з вами не звичний урок. Сьогодні ми відправимось у мандрівку країною, а
якою, ви зрозумієте відгадавши загадку:
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов'їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься... (Україна).
І. Січовик
Подорожувати ми з вами будемо на потязі, звісно
роблячи зупинки. Але зупинки не прості з завданнями. Виконуємо – значить
рухаємось далі. Прошу зайняти свої місця, ми вирушаємо у мандрівку «Мій
рідний край».
Створення емоційного настрою: слухання пісні (Таїсія Повалій – «Як у нас на Україні»)
Хід уроку
Зупинка №1
«Закінчіть речення». (Слайд 5-11)
Вчитель:І тут нас зустрічає перше випробування, щоб перевірити гідні ви далі подорожувати.
Пропоную вам пограти у гру - вправу «Закінчіть речення».
Наша країна називається .........................
Столиця України – місто......................
Найбільша річка України......................
Область, в якій ми живемо називається.....................
Місто -....................
Молодці. Всі правильно доповнили. Можете їхати далі.
(Музичний супровід)
Зупинка №2
«Символи України». (Слайд 12,13)
Вчитель: Наступна зупинка, і тут на нас вже чекає нове завдання, щоб ви далі продовжили свою цікаву подорож.
Рідний край, Україна, Батьківщина! Які це прості й разом із тим
прекрасні слова. У кінці серпня місяця ми відзначали державне свято (24
серпня – День Незалежності України). Україна була проголошена вільною,
незалежною, самостійною державою. Але в кожнім краю знають і поважають
символи української землі.
Прапор —... (полотнище одного або кількох кольорів, яке є символом держави)
Герб —... (знак держави, зображений на прапорах, монетах, печатках)
Батьківщина, Вітчизна —... (рідний край. Місце, де ти народився)
А які символи України відомі вам? (Батьки можуть допомогти.
Українські символи – це герб, прапор, гімн, верба, калина і чарівна
народна мова, яка полонить кожне серце).
Лисичка-сестричка: А
зараз завдання для вас мої друзі. Прошу декілька сміливців до мене.
Перед вами на парті є дуже різні картинки. Ваше завдання вибрати серед
них символи України.
Молодці! Вирушайте далі!
(Музичний супровід)
Зупинка №3
«Відпочинок». (Слайд 14)
Фiзкультхвилинка «Веселi малята».
Дружно разом піднялись, (Встати з-за парт.)
Вліво, вправо подивились. (Нахилити голову ліворуч, праворуч.)
Потім хутко повернулись, (Руки на пояс, зробити поворот.)
Всім навколо посміхнулись , (Посміхнутися іншим дітям.)
Поплескали у долоні (Поплескати в долоні.)
І побігали, як поні. (Біг на місці.)
Хай лунає всюди сміх:
«Ми — малята кращі всіх!». (Ці слова всі вимовляють хором.)
(Музичний супровід)
Зупинка №4
«Мій рідний край». (Слайд15-17 )
Учитель: Дорогі дітки, ще одна зупинка і знов завдання.
А щоб перейти до завдання, потрібно відгадати загадку, яка підкаже про що буде завдання.
Місто троянд і вугілля,
Місто добрих сердець.
Здогадались, друзі?
Любий наш – (Донецьк).
Молодці, тема віршів пов’язана не тільки з нашим містом, але й з усією Донецькою областю – рідним краєм.
У кожного на парті аркуш паперу на якому незакінчений віршик про рідний край. Будь ласка доповніть його. (Батьки допомагають)
Донецький край, поспішає автобус, Біжить дорога стрічкою блакитною... Мені в цьому краї довелося народитись _______________________________________ (І мені не треба батьківщини інший)
Рідна земле в сонячній короні,
Дорога і люба без прикрас –
В сполохах заграв і шапках териконів,
_____________________________________
(Із співучим іменем Донбас.)
Там, де сонце щедро світить, У шахтарському краю, Там єдине місто на світі –
___________________________ (Мій Донецьк, доля моя.)
У Донецьку я живу, Своє місто я люблю. Є високі тут будівлі,
_____________________ (Є фонтани в нас чарівні.)
Я по світу всяко ходив! Багато святих місць знаходив! Де б я не був, де б я не жив,
___________________________ (Лише з Донецьком вірно дружив!)
Донецький край,шахтарський край, Коханий мій рідний, Прекрасною трояндою розквітай,
_______________________ (Едемською… Неземною!)
(Перегляд відеоролика про Донецьк)
упинка №5 (Слайди 18-19)
«Творча».
Учитель:
І ось наша, дітки, кінцева зупинка. І назва її не даремно «Творча» і
на парті в нас лежать кольорові олівці, поряд лежить аркуш паперу. Папір
цей не простий на ньому зображені в малюнках всі станції, які ми з вами
проїхали. Ваше завдання надати кольору кожному малюнку. Батьки також
допоможіть діткам. (Додаток №1).
(Перегляд відеоролика про Україну)
Учитель: (Слайд 20)
- Ось ми і закінчили нашу уявну подорож рідним краєм. Ви, діти, маєте
у своєму серці високе почуття любові до рідного краю, а тому зможете
зробити все для того, щоб Україна і надалі розквітала і багатіла. А для
цього потрібно здобувати знання, багато знати і вміти. То ж старайтеся
вчитися так, щоб вами пишалася Батьківщина. І перша сторінка наших знань
наприкінці уроку є у кожного. В добрий час, любі діти.
Закінчити, наш урок мені б хотілося словами нашого земляка Д.Павличка
« Виростай дитино, й пам'ятай,
Батьківщина - то найкращий край» |